Koszty upomnienia nie są wliczane do kosztów podatkowych

MONEY  QUARRELPrzedsiębiorca, nawet świeżo upieczony, nie może liczyć na to, że koszty upomnienia będzie mógł wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Takie wydatki wynikają z jego niedopatrzenia, a nie z konieczności utrzymania firmy.

Przedsiębiorca otrzymał upomnienie z Urzędu Skarbowego ze  względu na zaniedbanie swoich obowiązków jako podatnika, wiązało się ono z koniecznością zapłaty pewnej kwoty, na tyle dla niego uciążliwej, że potem chciał ją włączyć w koszty uzyskania przychodu.

Organ podatkowy jednak nie wyraził na to zgody, gdyż koszty te zostały poniesione przez wzgląd na ewidentne niedopatrzenie właściciela firmy, a nie miało żadnego związku z pozyskaniem przychodu. Niedopuszczalne jest zatem wliczanie takich wydatków w koszty podatkowe.

Źródło: Gazeta Podatkowa numer 30/2015 (1175).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Udowodnij, że jesteś człowiekiem *